TMMOB Maden Mühendisleri Odası

AKP, BİLİMİN AYDINLIĞINI KARARTAMAZ

AKP, BİLİMİN AYDINLIĞINI KARARTAMAZ

AKP iktidarı; geldiği günden beri kendi önceliklerine göreşekillendirdiği eğitim sistemini adeta yaz boz tahtasına çevirerek, ülkemizin ve milyonlarca gencimizin geleceğini karartmaktadır. 4+4+4 uygulaması, ders müfredatlarındaki değişiklikler ve en son yönetmeliklerdeki düzenlemelerle çağdaş, bilimsel eğitimden uzaklaşılarak; sorgulamayan, araştırmayan, koşulsuz biat eden bir nesil yetiştirilmeye çalışılmaktadır.

Laik ve çağdaş eğitim sistemi yerine, gerici bir eğitim sisteminin sonuçları coğrafyamızda çok büyük acılar yaşanarak görülmektedir. AKP sözcülerinin; "Bütün okullar imam hatiplileştirilecektir", "Dindar bir nesil yetiştireceğiz" ve "Laik Cumhuriyetin yerini daha İslami bir yapıya bırakmasının zamanı gelmiştir"sözlerinden sonra, bir AKP üst düzey yöneticisi bilimsel !!! bir açıklama yaparak "Okullarda kızlı - erkekli eğitim yanlış. Bu düzeltilmeli" sözleri ile niyetlerini bir kez daha açıkça ortaya koymuştur. Kafalarındaki uygulama hayata geçtiğinde Türkiye, Suudi Arabistan ve İran‘dan sonra dünyada karma eğitimin yasaklandığı3. ülke olacaktır.

Çağdaş medeniyetler seviyesine ulaşmanın yolu, bilimsel bilgi üreten ve uygulayan nesiller yetiştirmekten geçmektedir. Birleşmiş Milletler 2011 "İnsani Gelişmişlik Endeksi"nde Türkiye‘ye, 187 ülke arasında 92. sırada yer verilmiştir. Bu sonuçla Türkiye,"yüksek insani gelişme" sınıfındaki ülkeler ortalaması ile Avrupa ve Orta Asya ülkeleri ortalamasının altında kalmıştır. Cinsiyete Dayalı Gelişmişlik Endeksi‘nde Türkiye, Pakistan ve Birleşik Arap Emirlikleri‘nin bile arkasında, 109 ülke arasında 101. sırada yer almıştır. Freedom House 2012 Dünyada Özgürlükler Raporu‘na göre, Türkiye kısmen özgür bir ülkedir. Sınır Tanımayan Gazeteciler Örgütü 2011/2012 Basın Özgürlüğü Endeksi‘ne göre 179 ülke arasında Türkiye 148. sıradadır. Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi‘ne (AİHM) göre, üye 47 devlet içinde Türkiye en fazla dosyası olan ve en fazla hak ihlali yapan devlettir.

Dünya Ekonomik Forumu 2011 Kadın-Erkek Eşitliği Raporu‘na göre Türkiye 135 ülke içinde 122. sırada yer almaktadır. Türkiye‘de kadına karşı şiddet giderek artarken, kadınların sadece % 30‘u çalışma yaşamında yer almaktadır. Legatum Institute Uluslararası Refah Endeksi‘nde Türkiye, 110 ülke içinde 75. sıradadır ve Avrupa‘nın toplumsal refah bakımından en geri ülkesidir. Son olarak, Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği 2010 raporunda, 134 ülke arasında Türkiye‘ye 128. sırada yer verildiğini de belirtmek gerekir. Türkiye‘yi 129. sırada İran, 130. sırada Suudi Arabistan izlemektedir.

Bütün bunlar eğitim sisteminin neden olduğu sonuçlardır. Bu olumsuzlukları düzeltmek yerine "eğitimde reform"adı altında daha gerici bir eğitimi dayatmak ülkemize ve geleceğimize yapılacak en büyük kötülüktür.

Bilinmelidir ki; bilimsel bir eğitim olmadan aydınlanma ve çağdaşlaşma olmaz, Laiklik olmadan demokrasi olmaz, özgürlük olmaz.

Bunun aksi çalışmayı yapanlar ve bu duruma sessiz kalanlar tarih önünde büyük bir sorumluluk altında olacaklardır.

Maden Mühendisleri Odası; çağdaş,laik ve demokratik bir Türkiye için mücadelesini tüm kararlılığıyla sürdürmeye devam edecektir. Bu düşüncelerle; çağdaş, aydınlıkçı, laik ve demokratik değerleri savunan ve öğreten tüm değerli öğretmenlerimizin gününü kutluyoruz.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

TMMOB

MADEN MÜHENDİSLERİ ODASI

YÖNETİM KURULU

23 Kasım 2013, Ankara

Okunma Sayısı: 1155
Yayın Tarihi: 23.11.2013