İstanbul Yerel Öğrenci Kurultayı Yapıldı
2 Mart 2013 Cumartesi günü İstanbul Şube‘de gerçekleştirilen Yerel Öğrenci Kurultay‘ı yoğun tartışma ve önerilerle gerçekleştirildi.
Sabah Oturumunda Madencilik Politikaları ve Enerji konuları tartışıldı. Üç öğrenci arkadaşımız konuyu ayrı taraflarından aktardı. Nükleer santraller, dışa bağımlılık, yenilebilir enerji kaynakları ve diğer konularla devam edildi. Taşeronlaşma ve getirdiği sıkıntılarla devam edildi. Özelleştirme, yatırımlar planlar tartışıldı.
Öğleden sonra ilk oturum, Kadın Öğrencilerin Sorunları oldu. Yapılan bir anketle zenginleştirilen sunum sonunda, İstanbul‘da staj dışında, kadın öğrencilerin özellikle kadın olmaktan gelen sorunları olmadığı, mevcut sorunların erkek öğrencilerle ortak olduğu konusu vurgulandı.
İkinci oturum,
Meslek Alanları ve Yaşanılan Sorunlar tartışıldı. İşsizlik, geleceksizlik, Çalışma Koşulları, İş Kazaları, nasıl Bir Mühendislik konularında üç öğrenci arkadaşımız, bilgi aktardı. Konular mümkün olduğunca çok öğrencinin katılımıyla hazırlanmaya çalışıldı. Tüm konuların hazırlanmasında, sunum sırasında, konunun uzmanlarından da görüşler, katkılar alındı. Yoğun tartışmalarla oturum tamamlandı.
Son oturum, forum şeklinde yapıldı. Katılımcılar, ağırlıkla Genç Madenci ve Örgütlülüğü tartıştılar. Bu bölümde tartışılan ve Kurultay‘a götürülmesine karar verilen öneriler ve görüşler aşağıda verilmiştir.
1- Öğrenci Kurultay‘ı, biz öğrenciler ve Oda‘mız için çok önemlidir. Ancak Kurultay‘ın hazırlanmasında, yapılmasında ve örgütlenmesinde bazı sıkıntılar vardır.
a) Konuların öğrenciler tarafından belirlenmesi, belirlenirken daha çok öğrencinin işe katılmasında faydalar vardır.
b) Bu konular çok önceden belirlenmeli, hazırlanması için yeterince zaman bırakılmalıdır. Böylece daha çok öğrenci işin içine katılırken, her konu bölümlerde ayrı ayrı tartışılma şansı yakalayacaktır. Yerel Kurultaylar, daha katılımlı ve zengin olacaktır.
c) Kurultayın amacı, sadece konuların tartışılması değil, sonuçlar çıkarmak olmalıdır. Çıkan bu sonuçlar ve de Kurultay‘da zenginleştirilen konular, Kurultay sonunda mutlaka Bölümlere taşınmalı ve Kurultay konularında, hazırlayan arkadaşlar, diğer öğrencilerle söyleşi, interaktif toplantılar yapılmalıdır.
d) Kurultay konuları seçilirken, öğrenci sorunlarına, gündemine dokunan, hayatı yakalayan, tüm öğrencilere dokunan konular seçilmelidir.
e) Bölümlerin hazırladığı yazıların birleştirilmesi yöntemi çok doğru bir yöntem olmamaktadır. Anlam bütünlüğü ve bütünselliği kaybolmaktadır. Kurultay kitapları incelendiğinde, söylem, tarz ve anlam bütünlüğünde sıkıntılar görülmektedir. Yazıların, kes yapıştır yöntemiyle birleştirilmesi yerine, konuların üniversitelere bölünerek, ortak metinler hazırlanılması yada, tüm yazılar geldikten sonra, bir ekibin bu yazıları toparlayarak, yeniden yazması daha faydalı olabilir.
2-Kurultaydan sonuçlar çıkarmak ve bunların takipçisi olmak gerekir. ‘ Üniversitelerde ve özellikle üniversite öğrencilerine yönelik, siyasi, ekonomik, sosyal baskıları, protesto ediyoruz‘. Sistem ve yöneticiler tarafından uygulanan bu baskıların ortaya konarak, Kurultayda bir karar alınmasını istiyoruz. Bu kararın, Oda‘mız tarafından, TMMOB‘ye taşınmasını, TMMOB‘nin de bu konuyu gündemine alarak, öğrencilerin yanında yer almasını bekliyoruz.
3-Genç Madenci‘nin örgütlenmesinde ve işlevinin artmamasındaki en önemli engel, iletişimin yeterince etken yapılamamasıdır. Facebook gibi sosyal siteler de her zaman problem yaşamak mümkündür ve kontrolü çok zordur. Oralar göz ardı edilmemekle birlikte, en önemli konu Genç Madenci Web sayfasının çalıştırılmasıdır. Kurultayımız bile, Genç Madenci sitesinde yeteri kadar yer alamamaktadır. Kurultay için neredeyse her bölümde aktiviteler, toplantılar yapılmaktadır. Bunları orada görememekteyiz. Genç Madenci sitesinin çalışması için önerilerimiz şunlardır,
a) Sitede duyurular ve etkinlik haberleri yer almalı. Böylece kimin hangi etkinliği yaptığı tüm öğrenciler tarafından takip edilebilmeli.
b) Bölümler, bölümlerdeki yaşam, sorunlar, güzellikler, yaşanılanlar burada yer almalı. Böylece, ait olma, yapılanlardan haberdar olma sağlanmalıdır.
c) İçeriğin zenginleştirilmesi ve işlevin nasıl daha etkin olabileceği, tüm genç Madenci Örgütü‘nde tartışmaya açılmalı.
d) Web ortak tartışma platformu yaratılırken, sadece yazılarla sınırlı kalınmamalı, karikatür, fotoğraf, staj anıları, röportaj ve diğer konularla zenginleştirilmeli.
e) Öğrenci üyelerin, başlangıçta, önceden belirlenen konularda, daha sonra diğer konularda da yazıların gelmesi sağlanmalı. Bunun için üyeler görevlendirilmeli.
4-Web Sayfası merkezden kontrol edilsin. Gelen yazılar bir havuza düşsün. Yayını oradan yapılsın. Bu zor ve emek isteyen bir iştir. Bu nedenle her üniversitenin olduğu yerde, Genç Mad enci Bölge Temsilciliği oluştursun, o bölgenin yazıları, orada incelenip bir ön elemeden geçtikten sonra merkeze gönderilsin. Merkez bir tuşla bunları etkin hale getirebilir.
5-Genç Madenci, bu Kurultay‘dan başlayarak, Oda Bülteninde ciddi bir yer almalıdır. Bunun için her bölümden bülten temsilcisi seçilmeli, her bültende en az 2 sayfa doldurulmalıdır.
6-Genç Madenci panoları, her bölümde olmalı, bültendeki sayfalarımız, etkinliklerimiz orada diğer öğrencilerin de bilgisine sunulmalıdır.
7-Genç Madenci üyesi olmak bir ayrıcalık olmalı. Genç Madenci üyesi ağırlıklı, teknik geziler düzenlenmelidir. Bu gezide sadece öğrenciler olmamalı, konu uzmanları, Oda yetkilileri de bulunmalıdır.
8-Genç Madenci Kurumsal bir yapıya kavuşmalıdır. Odamızın ODTÜ öğrencilerine verdiği Staj eğitimi, Odamızın hazırlayacağı, staj da yapılacaklar gibi konuları içeren CD‘ler hazırlanmalı ve üzerinde Genç Madenci amblemi ve yayını olduğu belirten bir yazı ile, tüm bölümlerde öğrencilere parasız dağıtılmalı. Zaman içinde, öğrenci soru bankası vd. yayınlarla Genç madenci, öğrencilerde, bir statü ve onların gözünde de bir yer edindirilmeli.
9-Oda‘nın yaptığı her etkinlikte, Sempozyum, Kongre, Çalıştay, Genç Madenci temsilcilerinin yer alması gerekir. Bu arkadaşlar görevlidir. Orada gördüklerini, yaşadıklarını, Genç Madenciye ve Oda bültenine taşımalıdır.
10-Genç Madenci temsilcileri, Oda Danışma Kurullarının doğal üyesi olmalıdır.
11-Cevher Hazırlama öğrencileri de artık, Genç Madenci üyesi oldukları için, artık Cevher Hazırlama öğrencilerinin isimleri de gerekli yerlere yazılmalıdır.
12-Bu kararlar ve öneriler Kurultaya taşınmalıdır.
İstanbul Genç Madenci