TMMOB Maden Mühendisleri Odası

MADEN MÜHENDİSİ İSTİHDAMI HAKKINDA TCDD İŞLETMESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE YAZILAN YAZI

 

TCDD İŞLETMESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ‘NE

TALATPAŞA BULVARI

06330 GAR / ANKARA

Ankara; 19.03.2012

Sayı      : 1347

Devlet Personel Başkanlığı tarafından yapılan duyuru ile 2012 Yılına ait birinci yerleştirme işlemine ilişkin olarak, kamu kurum ve kuruluşlarının ihtiyaç duydukları personele ilişkin taleplerinin 12 Mart-20 Nisan 2012 tarihleri arasında Devlet Personel Başkanlığına gönderileceği, bu kadroların incelenmesini müteakip taleplerin Devlet Personel Başkanlığınca 22 Mayıs 2012 tarihine kadar ÖSYM Başkanlığına gönderileceği ve tercih işleminin ise 18-27 Haziran 2012 tarihinde yapılacağı hususu kamuoyuna ilan edilmiştir.

Maden Kanunu‘nun 2 nci maddesinde, demiryolları inşasında da kullanılan agrega ve mıcır gibi tüm kayaçlar maden olarak tanımlanmış ve yine kanunda bu madenlerin işletilmesi ile ilgili faaliyetlerin maden mühendisi nezaretinde sürdürülmesi zorunluluğu kuralı getirilmiştir.

Yine Tünel Projelerinin iş akışında tünel tasarımından inşaat bitimine kadar geçen süre içinde yapılan delme-patlatma, tahkimat, nakliye, su atımı gibi yapılan işler Maden Mühendisliği disiplini içerisinde yer almakta ve dünyadaki uygulamalarda bu alanda maden mühendisi çalıştırılmaktadır.

Tasarım sırasında yapılan gerek zemin ve gerekse kaya mekaniği hesaplamaları ve uygulamaları maden mühendisliği bölümlerinde verilen temel derslerdir. Ayrıca tünellerin inşaatında yapılan havalandırma, delme-patlatma işlemi, tünel ve kuyu açılması sırasında kullanılan delici makinaların (TBM) seçimi ve uygulanması maden mühendisliği disiplininin temel konularındandır.

Yeraltında makine ve ekipmanların çalıştırılması, kapalı alanlarda çalışma ve zehirli gazlar vb. uzmanlık gerektirmekte ve ciddi kazalara neden olabilecek yüksek riskler taşımaktadır.

Son zamanlarda HES projeleri kapsamında yapılan bazı tünel çalışmalarında ve karayolları için açılan bazı tünellerde yüksek miktarlarda metan gazı ve karbon dioksit gazı tespit edilmiştir. Metan gazının havada belli bir oranda bulunmasının patlamaya neden olduğu da bilinmektedir. Meydana gelecek bir patlama, çalışanlar için çok büyük yaşamsal risk oluşturacaktır.

Ayrıca tünellerin bitiminde ve kullanım süresi boyunca yapılması gerekli olan havalandırma işlemlerinin projelendirilmesi ve uygulanmasında ülkemizde bu konuda lisans eğitimi alan tek mühendislik disiplini maden mühendisliğidir.

Aldıkları eğitim ve mesleki deneyimleri gereği bu konularda uzmanlaşmış olan maden mühendislerinin bu projelerde en başından en sonuna kadar görev almasını önemli görmekteyiz. Gerek basında yer alan ve gerekse resmi kaza istatistikleri yeraltı tünel-metro çalışmalarında kaza sıklığının yüksek olduğunu göstermektedir.

Demiryollarının inşasından, kontrolüne, bu denli önemli görevleri hayata geçiren Genel Müdürlüğünüzde istihdam edilecek maden mühendislerinin sayısının artırılması, bu görevlerin amacına uygun bir şekilde yürütülmesine katkı sağlayacaktır.

Açıklanan gerekçelerle, Genel Müdürlüğünüzde maden mühendisi istihdamının artırılması hususunda gerekli çalışmayı yapacağınız inancıyla, çalışmalarınızda başarılar dileriz.

Saygılarımızla.

 

Mehmet TORUN

Yönetim Kurulu Başkanı

Okunma Sayısı: 881
Yayın Tarihi: 20.03.2012