TMMOB Maden Mühendisleri Odası

VI. MADEN MÜHENDİSLİĞİ EĞİTİM ÇALIŞTAYI SONUÇ BİLDİRGESİ

Maden Mühendisliği eğitiminin sorunlarını ve çözüm önerilerini belirlemek, eğitim programlarının geliştirilmesi ile sektörle ilişkileri konularını değerlendirmek üzere her yıl düzenlenen Eğitim Çalıştayı‘nın altıncısı Adana Şubemiz ve Çukurova Üniversitesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Maden Mühendisliği Bölümü tarafından 21 Kasım 2009 tarihinde Adana Çukurova Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi Ek Bina Toplantı Salonu‘nda düzenlenmiştir.

Üniversitelerin Maden Mühendisliği Bölümlerinden akademisyenler, kamu kurumlarından yetkililer, Odamız üyeleri, sektörden konunun uzmanları ve öğrencilerden oluşan 42 kişinin katılımı ile gerçekleştirilen Çalıştay‘ın gündemi; 5. Maden Mühendisliği Eğitim Çalıştayı‘nın Değerlendirilmesi, Maden Mühendisleri Odası Eğitim Seminerleri, Sektörün Maden Mühendisliği Eğitiminden Beklentileri, Öğrencilerin Maden Mühendisliği Eğitiminden Beklentileri, Maden Mühendisliği Bölümlerinde Lisans Ders Müfredatı, Maden Mühendisliği Eğitimi - Yüksek Lisans Programı İlişkisi ve Maden Mühendisliği Bölümlerinin Sorunları ve Çözüm Önerileri olarak belirlenmiştir.

Çalıştay‘da yapılan değerlendirmeler sonucunda Maden Mühendisliği eğitiminin temel sorunlarının;

•-Öğretim üyesi ve öğretim üyesi yardımcı sayısının yetersizliği ,

•-Bölümlerin birçoğunun fiziki mekân, laboratuar ve kütüphane-dokümantasyon olanaklarının yetersizliği,

•-Bilimsel araştırmalara gerekli kaynağın aktarılmaması,

•-Bölümlere fiziki kapasitelerinin üzerinde öğrenci alınması,

•-Üniversite-sanayi işbirliğinin istenen düzeyde olmaması,

•-Staj sorununun çözülememesi,

•-Teknik gezilerin yetersizliği,

•-Yaz okulu uygulaması,

•-Ders müfredatının her bölümde farklılık göstermesi,

•-Lisans -Yüksek Lisans programları arasındaki uyumsuzluklar,

•-Eğitimde yabancı dil uygulaması

olduğu belirlenmiştir.

Belirlenen sorunların çözümü için;

•-Ülkenin gereksinim duyduğu maden mühendisleri ihtiyaç oranında yetiştirilmelidir,

•-Tüm öğrencilere eşit ve ücretsiz eğitim sunulmalıdır.

•-Üniversite eğitimi özerk ve demokratik ortamlarda sürdürülmelidir.

•-Yeni Maden Mühendisliği bölümleri açılmamalı, mevcut olanların eşit ve yeterli olanaklara kavuşması sağlanmalıdır.

•-İkinci Öğretim uygulaması gözden geçirilmelidir.

•-İşsizliğin arttığı bir ortamda maden mühendisliğinin alt dalları ile ilgili bölümler açılmamalıdır,

•-Mevcut bölümlerin eğitim niteliğini yükseltecek her türlü çalışma yapılmalıdır,

•-Staj kanununun sorunları çözecek şekilde düzenlenerek bir an önce yasalaşması yönünde her türlü girişimde bulunulması,

•-Öğrencilerin teknik eğitimi yanında sosyal ve kültürel eğitimlerini de tamamlayacak yapılar oluşturulmalıdır,

•-Öğrencilerin mesleği daha iyi anlamalarını sağlayacak teknik gezi, dokümantasyon, vb. gibi konularda üniversite ve endüstri işbirliği sağlanmalıdır,

•-Maden Mühendislerinin işsizlik sorunlarının çözümünde, maden mühendislerini ilgilendiren iş alanlarının genişletilerek istihdam sağlanması konusunda yasal girişimler arttırılarak sürdürülmelidir,

•-Farklı üniversitelerden mezun olan genç meslektaşlarımızın kendilerini geliştirmek istedikleri konularda meslek içi eğitim çalışmaları, Oda yapısı içinde genişleterek sürdürülmelidir.

•-Ders müfredatı değişen ihtiyaçlara göre düzenlenmelidir,

•-Yaz okulu uygulamasından vazgeçilmelidir.

•-Yüksek lisans programları alt yapısı uygun ve ilgili bölümün bulunduğu okullarda açılmalıdır,

•-Yabancı dilde eğitim yerine, yabancı dil eğitimi öncelikli olmalıdır,

•-Oda, maden mühendisliği bölümlerine ziyaretlerini sıklaştırarak devam ettirmeli, Odanın öğrencilere tanıtımı çalışmaları sürdürülmelidir.

•-Oda, belirlenen sorunları ve bu sorunlara ilişkin oluşturulan çözüm, görüş ve önerileri olgunlaştırıp, ilgililere iletmelidir.

•-Maden Mühendisliği Eğitimi Çalıştay‘larının 2010 yılından sonra, daha kapsamlı bir içerikte olması için 2 günlük olarak programlanmalı ve 2 yılda bir gerçekleştirilmelidir.

Bu çerçevede; VII. Maden Mühendisliği Eğitimi Çalıştayı‘nın 2010 yılında Ankara‘da, VIII. Maden Mühendisliği Eğitimi Çalıştayı‘nın 2012 yılında Eskişehir‘de yapılmasına karar verilmiştir.

Maden Mühendisleri Odası; demokratik, laik, çağdaş bir ülkede, barıştan, emekten yana bireyleriyle; bilimsel ve teknolojik yenilikleri sürekli takip eden ve uygulanmasına öncülük eden, meslektaşlarının özlük haklarını savunan ve çözümler üreten bir anlayışı temsil etmektedir. Odamız başta üniversitelerimiz olmak üzere ilgili tüm taraflarla sürekli ilişkilerini sürdürerek, Maden Mühendisliği Eğitiminin günün koşullarına göre şekillendirilmesinde katkılar sağlayan görev anlayışını gelecek yıllarda da sürdürecektir.

Saygılarımızla,

TMMOB

MADEN MÜHENDİSLERİ ODASI

YÖNETİM KURULU

01 Aralık 2009, Adana

Okunma Sayısı: 1123
Yayın Tarihi: 01.12.2009